Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Elektryfikacja odcinka Węgliniec - Zgorzelec. Wiemy kiedy ruszą prace remontowe!

HAK
arch. polskapresse
O elektryfikacji odcinka linii kolejowej Węgliniec - Zgorzelec mówi się od kilku lat. Dla pasażerów uciążliwe są przede wszystkim przesiadki na stacji w Węglińcu. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. potwierdziły w czerwcu ubiegłego roku, że elektryfikacja tego odcinka zostanie wykonana, a prace zakończą się w 2019 roku. Od tamtego czasu czekamy. Udało nam się dowiedzieć, kiedy ruszy remont.

Projekt elektryfikacji odcinka linii kolejowej Węgliniec - Zgorzelec ma pochłonąć 33,1 mln zł. Na początku tego roku ogłoszono przetarg na wykonanie inwestycji. Jak informuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obecnie na ukończeniu są prace projektowe. Wiemy też, kiedy w końcu ruszy zapowiadany remont.
- Roboty budowlane przy elektryfikacji odcinka Węgliniec - Zgorzelec rozpoczną się wrześniu tego roku - mówi dla naszej redakcji Bohdan Ząbek, z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Dlaczego elektryfikacja 27 kilometrów odcinka linii kolejowej E30 pomiędzy Węglińcem, a Zgorzelcem jest tak ważna? Ponieważ dla pociągów jest to trasa międzynarodowa i łączy zachodnią część Europy, ze wschodnią.
- Do końca 2019 r. międzynarodowa trasa kolejowa E 30, od wschodniej do zachodniej granicy kraju, będzie zapewniała przejazd lokomotywami elektrycznymi. Inwestycja wpłynie na skrócenie czasu przejazdu, m.in. dzięki wyeliminowaniu w Węglińcu konieczności zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe - dodaje Bohdan Ząbek.

Projekt „Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec–Zgorzelec” realizowany będzie z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Niestety o mały włos, a do inwestycji mogłoby nie dojść po mimo, że mówi się o niej od wielu lat. Wszystko za sprawą Ulricha Moellke z Deutsche Bahn, który poinformował w 2016 roku , że Niemcy w ciągu najbliższych 5–7 lat nie planują elektryfikacji odcinka Drezno–Görlitz–granica państwa. Po tej wiadomości pojawiły się pogłoski o tym, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wycofały się na ten sam okres z elektryfikacji odcinka po polskiej stronie. Szybko okazały się one nieprawdziwe, a spółka kolejowa ogłosiła przetarg. Prace remontowe ruszą już za 3 miesiące, a od 2020 roku będziemy mogli podróżować bez przesiadek w Węglińcu. Jeśli chodzi o stronę Niemiecką na razie nie zapowiada się na to, by nasi zachodni sąsiedzi rozpoczęli w najbliższym czasie prace nad elektryfikacją linii kolejowej po ich stronie Nysy Łużyckiej.

Czytaj równieżStacja Zgorzelec Ujazd. Zobacz jak postępują prace modernizacyjne

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zgorzelec.naszemiasto.pl Nasze Miasto