- Najpierw musimy uporządkować stare, zaszłe sprawy. W czasie powodzi 2010 roku okazało się, że nieużywane mosty i podpory hamują swobodny przepływ wody w dolinie Nysy i dla bezpieczeństwa powodziowego bezwzględnie należy je usunąć. Są to obiekty o złym stanie technicznym. Drugim etapem będzie budowa nowych obiektów w kilku miejscach – wyjaśniał wojewoda Skorupa. Tak jest m.in. między miejscowościami Ostritz i Krzwina, gdzie strona niemiecka wyszła z taką propozycją.
Każda długa droga zaczyna się od pierwszego kroku. I ten właśnie zaczęliśmy od rozbiórki dwóch mostów – mówił Frank Kupfer, Minister Ochrony Środowiska Saksonii. - Potem będą kolejne – zapewnił. Za demontaż przepraw zapłaci strona niemiecka. Koszt rozbiórki dwóch mostów wynosi około 2,5 mln zł.
W sumie do rozbiórki wytypowano 7 z 32 mostów granicznych. - Wejście na mosty jest niebezpieczne. Wstęp na nie jest zabroniony – podkreślał Artur Bieliński, starostwa zgorzelecki.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?