Przed zimą znów pojadą pociągi do elektrowni Turów. Niemcy też się cieszą

Janusz Pawul
Stacja w Krzewinie to także przystanek kolejowy dla  mieszkańców znajdującej się za rzeką niemieckiej miejscowości Ostritz
Stacja w Krzewinie to także przystanek kolejowy dla mieszkańców znajdującej się za rzeką niemieckiej miejscowości Ostritz Janusz Pawul
Polskie Linie Kolejowe odbudowują zniszczoną przez powódź linię kolejową w Dolinie Nysy Łużyckiej.

Prace ruszyły we wrześniu. - Odtwarzane są nasypy kolejowe m.in. na stacji Krzewina Zgorzelecka oraz na trasie Krzewina Zgorzelecka – Reczyn – Wilka. Naprawiany jest także podmyty przejazd kolejowo – drogowy w pobliżu Radomierzyc. Rozpoczęły się prace związane z wymianą zalanych urządzeń automatyki i sterowania. Trwa porządkowanie terenów wzdłuż toru – wylicza Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Wykonano już znaczną część zaplanowanych robót – dodaje.
Koszt odtworzenia zniszczonej w czasie sierpniowej powodzi infrastruktury kolejowej to ponad 18 milionów zł. PKP PLK S.A. planuje ponowne otwarcie linii już w listopadzie tego roku.

Wakacyjna powódź w Dolinie Nysy Łużyckiej mocno uszkodziła linie kolejowe po stronie polskiej, ale też i niemieckiej. Woda wyrwała kilkaset metrów toru m.in. na stacji Krzewina Zgorzelecka, zalała urządzenia sterowania ruchem kolejowym i kable. Rzeka Witka zasilona wodą z przerwanego zbiornika Niedów uszkodziła tory w kilku miejscach.
Efektem powodzi jest przerwa w transporcie kolejowym materiałów do elektrowni Turów oraz brak połączenia Görlitz – Zittau, które przechodzi przez teren Polski.

Uszkodzona trasa kolejowa jest bowiem bodaj jedyną w Polsce linią, po której regularnie kursują niemieckie pociągi osobowe, natomiast zupełnie nie jeżdżą polskie, za wyjątkiem składów towarowych. Linia jest transgraniczna. Zaczyna sie w Görlitz, a torowisko wije się wzdłuż biegu granicznej Nysy Łużyckiej. Pociągi wjeżdżają do Polski przez most pomiędzy miejscowościami Radomierzyce i Ręczyn i jadą przez Krzewinę Zgorzelecką (gdzie jest także jedyna niemiecka stacja kolejowa po polskiej stronie Nysy - Ostritz), Posadę i znów opuszczają Polskę w rejonie Trzcińca.

Sklepowy patriotyzm, to polska specjalność.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie