Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przed zimą znów pojadą pociągi do elektrowni Turów. Niemcy też się cieszą

Janusz Pawul
Stacja w Krzewinie to także przystanek kolejowy dla  mieszkańców znajdującej się za rzeką niemieckiej miejscowości Ostritz
Stacja w Krzewinie to także przystanek kolejowy dla mieszkańców znajdującej się za rzeką niemieckiej miejscowości Ostritz Janusz Pawul
Polskie Linie Kolejowe odbudowują zniszczoną przez powódź linię kolejową w Dolinie Nysy Łużyckiej.

Prace ruszyły we wrześniu. - Odtwarzane są nasypy kolejowe m.in. na stacji Krzewina Zgorzelecka oraz na trasie Krzewina Zgorzelecka – Reczyn – Wilka. Naprawiany jest także podmyty przejazd kolejowo – drogowy w pobliżu Radomierzyc. Rozpoczęły się prace związane z wymianą zalanych urządzeń automatyki i sterowania. Trwa porządkowanie terenów wzdłuż toru – wylicza Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Wykonano już znaczną część zaplanowanych robót – dodaje.
Koszt odtworzenia zniszczonej w czasie sierpniowej powodzi infrastruktury kolejowej to ponad 18 milionów zł. PKP PLK S.A. planuje ponowne otwarcie linii już w listopadzie tego roku.

Wakacyjna powódź w Dolinie Nysy Łużyckiej mocno uszkodziła linie kolejowe po stronie polskiej, ale też i niemieckiej. Woda wyrwała kilkaset metrów toru m.in. na stacji Krzewina Zgorzelecka, zalała urządzenia sterowania ruchem kolejowym i kable. Rzeka Witka zasilona wodą z przerwanego zbiornika Niedów uszkodziła tory w kilku miejscach.
Efektem powodzi jest przerwa w transporcie kolejowym materiałów do elektrowni Turów oraz brak połączenia Görlitz – Zittau, które przechodzi przez teren Polski.

Uszkodzona trasa kolejowa jest bowiem bodaj jedyną w Polsce linią, po której regularnie kursują niemieckie pociągi osobowe, natomiast zupełnie nie jeżdżą polskie, za wyjątkiem składów towarowych. Linia jest transgraniczna. Zaczyna sie w Görlitz, a torowisko wije się wzdłuż biegu granicznej Nysy Łużyckiej. Pociągi wjeżdżają do Polski przez most pomiędzy miejscowościami Radomierzyce i Ręczyn i jadą przez Krzewinę Zgorzelecką (gdzie jest także jedyna niemiecka stacja kolejowa po polskiej stronie Nysy - Ostritz), Posadę i znów opuszczają Polskę w rejonie Trzcińca.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na bogatynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto